12 ДРЖАВИ НЕ МОРА ДА ПРИМАТ НОВИ МИГРАНТИ ДО КРАЈОТ НА 2026 ГОДИНА Имаат право на пари и на помош, според новиот план на ЕУ

Анализата на Европската комисија ги наведува Грција и Кипар, како и Шпанија и Италија, како држави кои ќе бидат погодни да примат солидарност од другите членки на ЕУ следната година поради високиот миграциски притисок.

439

Група земји, Хрватска, Германија, Белгија, Бугарија, Естонија, Франција, Финска, Ирска, Литванија, Латвија, Холандија и Полска, можат да побараат до крајот на 2026 година, во рамките на новиот механизам за солидарност на ЕУ, да не мора да прифаќаат дополнителни мигранти од други земји-членки.

Ова произлегува од анализата на комесарот за внатрешни работи на ЕУ, Магнус Брунер, за таканаречениот „фонд за солидарност“, кој треба да им олесни на земјите под висок миграциски притисок, како дел од реформата на политиката за азил на ЕУ. Според овој извештај, овие земји можат да се повикаат на фактот дека веќе се грижат за многу голем број баратели на азил за кои другите земји-членки на ЕУ всушност треба да бидат одговорни, пишува Дојче веле.






Поради мигрантскиот притисок во последните години, како и опасноста од нов притисок, овие држави ќе бидат делумно или целосно ослободени (доколку го побараат тоа) од други форми на солидарност, како што се плаќања во готово или материјални придонеси. Овие форми на поддршка теоретски можат да ги обезбедат земјите-членки на ЕУ кои не сакаат да примаат мигранти.

Анализата на Комисијата ги наведува Грција и Кипар, како и Шпанија и Италија, како држави кои ќе бидат погодни за солидарност од другите земји-членки на ЕУ следната година поради високиот миграциски притисок. Според извештајот, Грција и Кипар се соочија со непропорционален број пристигнувања во текот на изминатата година, додека Шпанија и Италија се оптоварени со големиот број бродови што пристигнуваат преку Медитеранот.

Комесарот за внатрешни работи на ЕУ, Магнус Брунер, коментирајќи ги резултатите од анализата, рече дека е јасно дека Германија веќе понела голем дел од товарот на солидарност пред да стапи во сила новиот пакт за азил. Според него, оваа земја-членка ќе има значителна корист од реформата на системот за азил и за миграција – особено благодарение на новите задачи за земјите-членки на надворешните граници.

Овие задачи вклучуваат регистрација на новодојденци, спроведување безбедносни проверки и нова гранична постапка. Реформата предвидува дека во иднина, одредени мигранти би можеле да бидат сместени во строго контролирани центри за прием, во услови слични на притвор по преминувањето на границата.

Комисијата издвои 250 милиони евра за дополнителна опрема на надворешните граници на ЕУ, како што се беспилотни летала за следење на границите.

Брунер нагласи дека построгата политика за азил веќе покажува резултати.

– Нелегалната миграција е намалена за 35 проценти во изминатата година – рече тој.

Извештајот, кој сега се презентира за прв пат, се смета за клучен чекор во спроведувањето на реформата на европскиот систем за азил (ГЕАС), кој вклучува механизам за солидарност за олеснување на товарот врз земјите-членки кои се особено погодени од миграцијата.

За таа цел, Европската комисија зеде предвид различни индикатори, како на пример, бројот на нелегални гранични преминувања, спасувања на море или барања за азил, како и економската сила и населението на секоја земја.

Според ГЕАС, земјите кои се особено оптоварени имаат право на солидарност од другите земји-членки на ЕУ, или преку прифаќање на мигранти или преку давање финансиски придонеси. Сепак, солидарноста може да се обезбеди и на други начини – на пример, со финансирање на проекти за борба против нерегуларната миграција во трети земји или со обезбедување материјална помош.

Целта на овој систем за балансирање е мигрантите да останат во земјата во која првпат пристигнуваат, наместо, на пример, да продолжат кон Германија. Земји како Грција или Италија, исто така, треба да спроведат забрзани процедури за азил на своите надворешни граници. За возврат, товарот треба да се олесни за земјите од ЕУ кои примаат најмногу мигранти.

Извештајот на Европската комисија ја претставува клучната основа за функционирање на овој механизам за солидарност. Предлозите на Комисијата за таканаречениот фонд за солидарност сега треба да бидат разгледани од земјите-членки. Државите, исто така, добија детални бројки што Европската комисија не ги објави јавно.

Поврзани содржини