ОД ПРАВИЛНО ОТВОРАЊЕ ВРАТА НА АВТОМОБИЛОТ ДО ЗНАЕЊЕ ЗА РИЗИЦИТЕ ЗА ПЕШАЦИ И ВЕЛОСИПЕДИСТИ Што носат новите правила за идните возачи во Европа?

Се воведува пробен период од најмалку 2 години за сите нови возачи. Во овој период, ќе се применуваат построги правила и казни за прекршоци како што се возење под дејство на алкохол и некористење на сигурносен појас или систем за врзување на деца.

606

Европскиот парламент утре ќе ги потврди новите правила за возачки дозволи, кои веќе се одобрени од Советот на Европската Унија. Промените носат значајни новини за идните возачи, но и модернизација на системот со воведување дигитална возачка дозвола, достапна на паметни телефони.

Според новите правила, кандидатите за возачи за време на теоретските и практичните тестови ќе треба да покажат дека ги знаат ризиците за ранливите учесници во сообраќајот – пешаци, велосипедисти и возачи на скутери.






Покрај тоа, идните возачи ќе треба да знаат како безбедно да користат мобилен телефон и да ги разбираат системите за помош при возење што се наоѓаат во модерните автомобили, правилно да ги отвораат вратите на возилата и да знаат како да возат по снег и лизгави патишта. Посебен акцент се става на свеста за опасностите од таканаречената слепа точка.

Се воведува пробен период од најмалку 2 години за сите нови возачи. Во овој период, ќе се применуваат построги правила и казни за прекршоци како што се возење под дејство на алкохол и некористење на сигурносен појас или систем за врзување на деца.

Новите одредби ги вклучуваат и професионалните возачи, бидејќи поради нивниот недостиг, старосната граница за возачка дозвола за камион се намалува од 21 на 18 години, а за автобуси од 24 на 21 година, со услов кандидатите да имаат сертификат за професионална компетентност.

Новите возачки дозволи за мотоцикли и автомобили ќе важат 15 години, со можност државите да го намалат тоа на 10 години доколку можат да заменат лична карта. Возачите на камиони и автобуси ќе мора да ги обновуваат своите дозволи на секои пет години, а земјите-членки можат да го скратат рокот за оние над 65 години.

Една од најголемите промени е воведувањето на дигитална возачка дозвола, а возачите ќе можат да ја имаат на своите паметни телефони. Таквата дозвола ќе стане стандард во Европската Унија, а земјите-членки ќе имаат пет и пол години да ја имплементираат. Сепак, возачите ќе имаат право да побараат физичка верзија од нивната возачка дозвола доколку сакаат.

 

Поврзани содржини