ПОСЛЕ БРЕГЗИТ НЕМА БЕНЗИН Криза во Англија, војската на готовс, може да снема и храна
Кој би рекол дека Брегзитот беше толку ризичен потег? Сега војниците на Британската армија ќе треба да почнат да ги возат камионите за гориво. А дали ќе успеат? Би-Би-Си дознава дека 75 воени возачи првично се подготвени да почнат да „шлепаат“ гориво, но нив ќе им треба пет дена специјализирана обука. Инаку, во земјата фалат 100.000 камионџии, жители на ЕУ.
земјата немаат ни од кај да го снабдат. Причината? Во земјата по Брегзитот недоставуваат 100.000 камионџии кои разнесуваат гориво, но и храна во супермаркетите, а сите тие се жители на ЕУ коишто не смеат повеќе да работат во земјата под истите услови, пишува Би-Би-Си.
Кој би рекол дека Брегзитот беше толку ризичен потег? Сега војниците на Британската армија ќе треба да почнат да ги возат камионите. А дали ќе успеат? Би-Би-Си дознава дека 75 воени возачи првично се подготвени да почнат да „шлепаат“ гориво, но нив ќе им треба пет дена специјализирана обука. А другите возачи? Кој ќе ги прави „амалските“ работи?
– Овие проблеми постојат со години, бидејќи просечната возраст на возачот е 55 години, тие се пензионираат, а индустријата не ја направи оваа работа привлечна. Предолго време, условите за работа беа лоши, и оние кои се подготвени да го толерираат ова беа од странство – вели Ху Мериман, пратеник од десницата и претседател на тамошниот Комитет за транспорт.
Мериман смета дека подготвувањето на армијата е „добар пример“ за тоа како министри ги користат сите расположливи средства за да ја вратат земјата во „старото нормално“.
Но, г-дин Мериман, денес за BBC Radio 4, рече дека индустријата мора да објасни како планира да го поправи долгогодишниот недостаток на возачи, наместо владата постојано да се занимава.
Или ќе се вратат во нормала или ќе плаќаат грдни пари за гориво
А што ќе значи „старото нормално“ за Британците? Веројатно такво нешта нема да има по Брегзитот, туку цените на горивото ќе растат и растат … пред сè затоа што кога се намалува понудата на гориво (заради недостигот на камионџии), расте побарувачката, а со тоа и цените во рафинериите.
Па, сепак секретарот за транспорт на Британија, Грант Шапс рече дека има „привремени знаци“ за стабилизација на бензинските станици и редиците за гориво ќе почнат да го одразуваат тоа во наредните денови.
– Откако сите ќе се вратиме на нашите вообичаени навики за купување … толку побрзо ќе се вратиме во нормала – смета тој.
Здружението на малопродажни трговци (ПРА) рече дека има „рани знаци“ дека притисокот врз бензинските пумпи почнува да се намалува.
„Со редовни резерви, овој процент [на бензинските пумпи со гориво] најверојатно ќе се подобри дополнително во следните 24 часа“, велат од Здружението.
Нема гориво ни за докторите, пациентите оставени на цедило насред пандемија
Како што луѓето се туркале да купат гориво пред бензинските тие влегувале и во туѓи дворови, во меѓусебни кавги, а на некои места горивото истекувало. Најлошото можеби е што, освен граѓаните, со гориво мора да се снабдат и здравствените работници, полицијата и другите државни служби без кои – нема држава.
Помладиот доктор во Лондон, Данијал Ахсан, за Би-Би Си изјави дека отишол на 17 бензински пумпи во понеделникот по работа во потрага по гориво – но не можел да добие, што го оставил загрижен како тоа ќе влијае на неговите пациенти.
Д-р Џејн Таунсон, директорка на Асоцијацијата за домашна нега во Обединетото Кралство, предупреди дека некои луѓе кои зависат од негуватели за задачи како што се земање лекови против болки, би можеле да умрат ако останат без помош.
Роџер Гросвенор, од бензинските станици Источна Англија, за Би-Би-Си изјави дека групата ќе создаде дневен приоритетен час за итните работници доколку до четврток не се намалат проблемите со снабдувањето со гориво.

Колите побрзо се расипуваат, луѓето сипаат погрешни горива само за да возат
Автомобилската група RAC соопшти дека цената на литар безоловен бензин се зголемила за стотинка од фунта од петокот навака и е на највисокото ниво во последните осум години – и знаат дека мал број трговци на мало веќе ги зголемуваат цените поради зголемената побарувачка.
Се додава дека е забележано „нагло зголемување“ на бројот на возачи на ко им се расипале колите откако снемало гориво – инженерите присуствувале двојно повеќе дефекти во понеделникот отколку што вообичаено би виделе во текот на цела недела.
Автомобилската организација АА соопшти дека забележала „драматичен пораст“ кај возачите што ставаат погрешно гориво во возилата во споредба со минатиот викенд.
„БП“ и „ШЕЛ“ немаат гориво, а ја смируваат јавноста
Деловниот секретар Кваси Квартенг рече дека потегот да се стави армијата во состојба на готовност е „разумен, претпазлив чекор“ и ако војниците треба да бидат распоредени, тие привремено ќе „обезбедат дополнителен капацитет на синџирот на снабдување“ за да го намалат притисокот предизвикан од зголемената побарувачка на гориво“.
Владата, исто така, одобри продолжување на специјалните возачки дозволи што им овозможуваат на возачите да превезуваат стока како што е горивото.
Лиценците за АДР кои истекуваат помеѓу 27 септември и 31 декември ќе бидат продолжени со важност до 31 јануари 2022 година, без дополнителна обука или испити.
Водечките компании за гориво, вклучително и БП и Шел, се обидоа да ја уверат јавноста дека снабдувањето останува стабилно.
Во заедничката изјава, тие рекле дека со оглед на тоа што „многу автомобили сега чуваат повеќе гориво од вообичаеното“, тие очекуваат дека побарувачката „ќе се врати на нормалното ниво во наредните денови“.

Кој прв ќе добие бензин – работниците или шефовите?
Лекарите, медицинските сестри и синдикатите за наставници, затворски и персонал за нега побараа да им се даде приоритет на основните работници за гориво.
Некои фондови за брза помош имаат свои пумпи за гориво во складиштата и се очекува да им се даде приоритет на нивните резерви – но основните работници сè уште можат да бидат извлечени.
Унисон ги повика министрите „да назначат бензински пумпи за единствена употреба на „клучните работници“, додека синдикатот НАСУВТ повика на приоритет на наставниците да го заштитат образованието на децата.
Но, синдикатот на директорите НАХТ рече дека давањето приоритет на клучните работници за гориво „не е разумно решение, бидејќи би било невозможно да се спроведе и може да предизвика поголем хаос во предворјето“.
И Брајан Мадерсон, претседател на Асоцијацијата на трговци на бензин, рече дека обидот да се одлучи кој бил и кој не бил побитен работник и како тоа луѓето ќе го докажуваат на бензинските пумпи е „многу сложен“ и дека„се надева“ дека нема да дојде воопшто до носење на таква мерка во Велика Британија.