ШТО Е УМАМИ? Еве што треба да знаете за интригантниот „петти вкус“

Умами, малку познатиот „петти вкус“, е клучен фактор зошто некоја храна има толку добар вкус. Комерцијализираната верзија на умами стана позната како мононатриум глутамат или MSG.

502

Сите ги знаеме четирите основни вкусови: слатко, кисело, солено и горчливо, но многу се зборува

за петтиот, оној што не можеме точно да го дефинираме. Вкусот на умами е оној неопислив,






совршено зачинет вкус што го добивате кога јадете одредена азиска храна или некои богати јадења

со месо. За прв пат беше дефиниран од јапонскиот научник Кикунае Икеда во 1908 година.

Сè попопуларен во светските кујни

Додека умами често се поврзува со вкусот кој се наоѓа во азиската храна, тој е исто така

примарен вкус во храната како мисо, шитаке печурките, пармезанот, месото и сушените домати.

Јапонскиот превод на умами е „пријатен, зачинет вкус“ или „вкусен“.

 

Повеќе за ова на „Арт кујна“.

Поврзани содржини