18-ТОНЕЦ ВОЗИ НА ФОТОВОЛТАИЦИ Тешко товарно возило со сончеви панели на патиштата во Германија

Фотоволтаиците интегрирани во возила претставуваат зголемен интерес за науката и индустријата во последниве години, како и во однос на тешките и комерцијални возила.

444

Камион тежок 18 тони опремен со максимален фотоволтаичен систем од 3,5 киловати сега вози по патиштата низ Германија. Комерцијалното возило со интегриран високонапонски фотонапонски систем и напојување во влечната батерија од 800 волти сега е одобрено за користење на патиштата.

Сончевата енергија произведена директно на возилото може да задоволи 5 до 10 проценти од енергетските потреби на камионот. „Fraunhofer Institute for Solar Energy Systems ISE“, заедно со индустриските партнери и „Fraunhofer Institute for Transport and Infrastructure Systems“, разви соларни модули и електроника за напојување за интеграција во комерцијални возила во проектот „Lade-PV“. Техничкото прифаќање на првиот камион опремен со нив е пресвртница кон преодот во климатски патен товарен транспорт.






– Со успешното пуштање во работа на нашиот високонапонски фотонапонски систем, ја постигнавме нашата цел да ја демонстрираме изводливоста на интегрираните фотоволтаици во возилата за тешките е-комерцијални возила. Компонентите интегрирани во камионот работат како што се очекуваше – објаснува Кристоф Катер, проект менаџер во Fraunhofer ISE.

За да се осигура дека тековните приноси се високи, но трошоците за материјали и кабли се ниски, соларните модули се поврзани во серија на покривот. Добиените напони до 400 волти може да претставуваат безбедносен ризик во случај на несреќа. За да се спречи овој ризик, Fraunhofer ISE разви уред за исклучување на системот.

Камионот со фотоволтаичен систем е во употреба за Alexander Bürkle GmbH во областа Фрајбург и сега ќе биде редовно тестиран за време од една година за да се потврди прогнозата за производство на електрична енергија и да се следат компонентите во реални услови. Ова го предвидува опсегот, времето на полнење и производството на енергија за различни правци во зависност од потрошувачката во возилото и сончевото зрачење.

Фотоволтаиците интегрирани во возила претставуваат зголемен интерес за науката и индустријата во последниве години, како и во однос на тешките и комерцијални возила.

Првата меѓународна конференција посветена на темата ќе се одржи онлајн од 6 до 8 декември

Авторот на текстот е Зоран Митрески, челник на компанијата „Ефикс Електрикал“ која проектира, изведува, одржува соларни системи.

Контакт: 075 480 380

[email protected]

Поврзани содржини