НОВИ ПРАВИЛА ЗА ЕВРОПСКИТЕ ВОЗАЧИ ОД СЛЕДНАТА ГОДИНА Ќе придонесат за побезбеден сообраќај, но и потенок џеб на возачите
Најзначајната промена е тоа што следната година започнува примената на стандардот Еуро 7 за нови возила, додека од 2027 година ќе важи за сите нови регистрации. Автобусите и камионите влегуваат во режимот од 2028/2029 година. Промената стапува на сила од 29 ноември следната година.
Од 2026 година, возачите низ цела Европа ќе се соочат со повеќе нови правила и обврски кои значително ќе влијаат на дневните трошоци за возење и одржување на возилата.
Се воведуваат бројни обврски почнувајќи од нов стандард за емисија, поскапи технички и осигурителни трошоци, повисоки цени на горивото и јавниот превоз.
Промените се претставени како чекор кон побезбеден и еколошки одржлив сообраќај.
Најзначајната промена е тоа што следната година започнува примената на стандардот Еуро 7 за нови возила, додека од 2027 година ќе важи за сите нови регистрации. Автобусите и камионите влегуваат во режимот од 2028/2029 година. Промената стапува на сила од 29 ноември следната година.
Главната новина е деталното следење на ултрафините честички од 10 нанометри, како и регулирањето на емисиите што потекнуваат од гумите и сопирачките, воведено за прв пат (од 2035 година). За електричните и хибридните возила се воведуваат строги правила за издржливост на батериите.
Од јануари 2026 година ќе се воведе данок на CO₂ од 55–65 евра по тон, што значи дека бензинот ќе поскапи за околу 19 центи по литар, а дизелот за околу 21 цент.
Од јули 2026 година, сите возила за испорака помеѓу 2,5 и 3,5 тони во меѓународниот транспорт ќе мора да имаат паметни тахографи од втора генерација. Тие го евидентираат времето на возење, одморот и граничните премини. Казните за манипулации се високи, а можно е и привремено прекинување на возењето.
Од јануари 2026 година, секој нов модел ќе мора да има модернизиран систем eCall (NG eCall), кој автоматски повикува служби за итни случаи во случај на несреќа. Без него, нема да биде можно да се регистрира возило од 2027 година.
Возачите кои имаат дозволи издадени од 1999 до 2001 година ќе мора да ги заменат до 19 јануари 2026 година. Казната за доцнење со плаќање е 10 евра, додека дополнителна казна се добива ако новата дозвола не се предаде на полицијата. Новата дозвола важи 15 години и чини 25 евра. Следната рунда замени ги чека возачите со дозволи издадени помеѓу 2002 и 2004 година – нивниот рок е јануари 2027 година.
Доколку возачот има сина TÜV налепница, во текот на 2026 година мора да направите технички преглед. Секој што ќе задоцни ризикува казни: до 2 месеци задоцнување – 15 евра, 2–8 месеци – 25 евра, над 8 месеци: 60 евра + казнена точка
Од 2026 година, класификацијата на возилата по типови и региони се менува. Ова ќе влијае на околу 10 милиони возачи – 5,9 милиони ќе плаќаат поскапи премии, додека 4,5 милиони ќе имаат пониски распределби. Се очекува цените на осигурувањето да се зголемат во 51 регион.
Од јули 2025 година, прагот за поповолно оданочување на електричните службени возила ќе се зголеми на 100.000 евра. За нив ќе се применува данок од 0,25%, додека поскапите ќе плаќаат 0,5%.