ПРЕСОЗДАДЕНА СКРИЕНА СЛИКА НА ПИКАСО Компјутер помогна да се склопат коцките (ФОТО)
Да, во 1903-та, годината на Илинденското востание, Пикасо во сино ја направил „Осамената гола жена“ прво, а потоа ја пресликал и врз неа го поставил „Оброкот на слепиот“, негово познато дело од „Синиот период“. За да се пресоздаде првата слика научниците прво користеле рендген, па вештачка интелигенција ги имитирала четката и потезите на Пикасо за да ги пополнат празнините, а на крајот со 3Д-принтер да ја дадат исчезнатата текстура.
Слика од гола жена врз која Пикасо подоцна насликал нова слика беше одново „склопена“ од научниците, а компјутерска интелигенција и 3д-печатач помогнаа да се добие нејзиниот оригинален изглед, пишува Футуризам. Да се пресликува платно било вообичаена пракса негде во 1903 година, бидејќи така сликарите, вклучително и Пикасо, штеделе пари.
A team of scientists used AI and 3D printing to uncover the lost Picasso portrait “The Lonesome Crouching Nude” (left) that the artist painted over when he created “The Blind Man’s Meal” (right). pic.twitter.com/dDfNwX8imN
— T🎃ny H🎃 Tran (@TonyHoWasHere) October 17, 2021
Да, во 1903-та, годината на Илинденското востание, Пикасо во сино ја направил „Осамената гола жена“ прво, а потоа ја пресликал и врз неа го поставил „Оброкот на слепиот“, негово познато дело од „Синиот период“. За да се пресоздаде првата слика научниците прво користеле рендген, па вештачка интелигенција ги имитирала четката и потезите на Пикасо за да ги пополнат празнините, а на крајот со 3Д-принтер да ја дадат исчезнатата текстура.
Но, дали е во ред дури и да се обидуваме да ја вратиме „изгубената уметност“, ако тоа не е она што уметникот можеби го сакал и мислел кога го создавал делото? Така мисли Тај Марфи, експерт на Пикасо од „Домос Арт“ во фирмата за должно внимание на уметноста советници.
– Историјата ни покажа дека луѓето секогаш ќе ја имитираат работата на другите уметници – рече Марфи за Си-Ен-Ен. – Тоа е истражување на умот на Пикасо.
Иако е неверојатно, ова доведува до низа етички прашања. Морално ли е ваквото пресоздавање на туѓи дела? На крајот на краиштата, технологијата може да ни даде асоцијација за она што мртвите уметници можеле да го мислат … но, никогаш нема да биде автентично и вистинско.