ТУРКАНИЦИ И ХАОС НА ЕВРОПСКИТЕ АЕРОДРОМИ Се чека по седум часа, но отпуштените во короната ги нема да работат
Авиоиндустријата во Европа делумно ги обвини политичарите за хаосот, односно нивните збунувачки и променливи мерки против ковид-19. Но, главниот проблем, веројатно се отпуштените вработени кои едноставно не планираат да се вратат во професијата, која не нуди повисоки плати или подобрени услови за работа.
Хаос и турканици на аеродромите е сликата која може да се види низ цела Европа. Откако пролетва беа укинати мерките против ковид-19 патниците нагрнаа, но нема кој да ги услужи. Во ковид-кризата, за две години беа отпуштени и до 2,3 милиони работници од овој сектор низ светот, а десетици илјади во Европа. Резултатот е што сега би можеле да чекате и до седум часа за да поминете низ пунктовите за безбедност. А, отпуштените не се враќаат, пишува Еурактив.
Хитроу не може да се справи со патниците
Поради недостиг на персонал, лондонскиот аеродром Хитроу воведе ограничување од 100.000 патници дневно во текот на летово. Од авиокомпаниите се бара да престанат да продаваат билети. Само во првите шест месеци годинава имало шест пати повеќе патници.
„Со над 100.000 патници секојдневно, имавме фази во кои сервисот падна под прифатливото ниво“, пишува шефот на Хитроу, кој зборува за долго време на чекање, доцнење на патници на кои им е потребна помош, губење на багажот и анулирање летови во последна секунда.
Армијата да им помогне на аеродромите
Аеродромот во Даблин, наводно, отпуштил околу една четвртина од својот персонал, а оние што останале подлежат на замрзнување на платите или намалување на платите. За да се справи со големите доцнења што произлегуваат од недостигот на персонал, ирскиот министер за транспорт Имон Рајан објави дека ирската армија е ставена во подготвеност до средината на август за да помогне во безбедноста на аеродромот.
Nothing says “welcome home” like utter chaos at Heathrow luggage collection. There are people sleeping on the floor o_O
So happy I took carry-on! pic.twitter.com/tEWmtfeFfb
— Hollie Bennett (@HollieB) July 8, 2022
Тоа е само ваш проблем
Холандија се соочи со слична ситуација, а аеродромот во Амстердам побара помош од Министерството за одбрана. Одговорот гласеше: „Армијата нема да го поддржи Шипхол бидејќи Шипхол е комерцијална компанија. … Како Шипхол се справува со ситуацијата е проблем само на Шипхол“.
Германија бара 2.000 работници на аеродромите
Германија, исто така, првенствено ја префрли одговорноста на аеродромите. „Нема сомневање дека засегнатите компании од приватниот сектор се самите одговорни за нивните кадровски политики и нивните последици“, рече портпаролот на Министерството за транспорт.
Земјата склучи договор со турскиот бизнис за контрола на копното за „да обезбеди до 2.000 работници на краток рок“, при што владата во Берлин сега работи на создавање услови за нивниот престој.
Португалија прати инспектори на терен
На аеродромот во Лисабон беа откажани над сто летови во текот на викендот. Португалската влада објави дека летниот план за „максимално распоредување“ е на сила и планира да испрати 55 инспектори на терен.
THREAD 🧵 Your favorite #BrexitExpert is back! Absolute chaos at Heathrow Airport. Signs of systemic collapse…how do they come back from this? pic.twitter.com/lkx3RpS2QP
— Ory Okolloh-Mwangi (@kenyanpundit) July 10, 2022
Австрија се снајде?
Но, некои земји поминаа подобро од другите за време на пандемијата.
„Во Австрија, краткотрајната работа му овозможи на аеродромот во Виена да ги премости годините од кризата со корона со многу низок сообраќај, без никакво намалување на работните места и затоа е помалку погоден од недостигот на персонал и неговите ефекти од другите европски аеродроми“, изјави државниот секретар за туризам, Сузане Краус-Винклер.
Отпуштените не се враќаат
Авиоиндустријата во Европа делумно ги обвини политичарите за хаосот, односно нивните збунувачки и променливи мерки против ковид-19. Но, главниот проблем, веројатно се отпуштените вработени кои едноставно не планираат да се вратат во струката.
Во Словачка, „за време на пандемијата, некои вработени ја сменија својата професија без да се вратат по смирувањето на кризата“, изјави за Еурактив портпаролот на аеродромот во Братислава, Г-дин Штефаник.
– Регрутирањето е бавно, со многу работници кои претходно биле вработени, од безбедносни службеници до копнени работници до кабински екипаж, кои одбиваат да се вратат, наведувајќи ги ниските плати и лошите работни услови – рече Ливија Спера, генерален секретар на Европската федерација на транспортни работници.
Од евтино, поевтино
Во Германија сметаат дека проблемот е подлабок. Според портпаролот на Ver.di, најголемиот синдикат на услужниот сектор во Германија, она што патниците во моментов го доживуваат не е само резултат на пандемијата, туку „е направено самостојно поради грабливиот натпревар на нискобуџетните превозници на аеродромите и со ценовните војни кога се во прашање тендерите и менталитетот секогаш да се зема од евтино, поевтино“.
Нови ангажирања значат и нова технологија
Меѓутоа, некои земји се прилагодија побрзо. На пример, Финска ангажираше повеќе персонал, а истовремено ја надгради својата технологија.
Регрутирањето на персонал често се поврзува со технолошки надградби. Финскиот аеродром, на пример, неодамна инвестираше во сосема нова, модерна технологија за контрола на безбедноста, за која се вели дека му овозможува „да работи со двојно поголема ефикасност отколку пред пандемијата“.