ТРКАТА СО ЕЛЕКТРИЧНИ ВОЗИЛА СЕ ВЖЕШТУВА До средината на векот 950 милиони луѓе низ светот ќе ги возат
Повеќе од три од секои пет возила ќе бидат електрични возила во Кина, Европа и САД до 2050 година. И речиси едно од две комерцијални возила ќе бидат електрични до истиот датум во тие региони. Фолксваген, Хјундаи и Нисан ќе ја надминат Тесла во производството, иако Тесла предничи во моментов.
Конкуренцијата меѓу водечките производители на електрични возила е жестока, бидејќи 2024 година се смета за пресвртница кога цените на батериите за автомобили го преминуваат клучниот потрошувачки праг.
Електричните возила со батерија ќе бидат доминантна форма на патен транспорт до 2050 година, сочинувајќи 56 отсто од целата продажба на возила во таа година. Нашето истражување покажува дека во 2050 година на патиштата ќе видиме 875 милиони електрични патнички возила, 70 милиони електрични комерцијални возила и 5 милиони возила со горивни ќелии. Ова значи дека вкупниот број на возила со нулта емисија на штетни гасови ќе бидат и до 950 милиони единици, до средината на векот.
Дополнително, повеќе од три од секои пет возила ќе бидат електрични возила во Кина, Европа и САД до 2050 година. И речиси едно од две комерцијални возила ќе бидат електрични до истиот датум во тие региони.
Предвидениот раст на продажбата на ЕВ навестува лоши вести за возилата со моНитор со внатрешно согорување (ICE). Продажбата на возила ICE, вклучувајќи микро/благи хибриди, ќе падне под 20 отсто од целата глобална продажба до 2050 година. Речиси половина од останатите резерви на ICE ќе живеат во Африка, Блискиот Исток, Латинска Америка, Русија и Каспискиот регион.
Транспортот е еден од најголемите придонесувачи за емисијата на штетни гасови.
Земјите што учествуваат со повеќе од 50 отсто од глобалната продажба на автомобили и производителите на автомобили што претставуваат 80 отсто од глобалната продажба изразија желба да бидат неутрални кон јаглеродот, а многу од нив поставија и конкретни планови за тоа.

Петте најдобри производители на електрични возила како Вуд Мекензи-Тесла, Фолксваген, Џенерал Моторс, Нисан-Рено и Хјундаи-се обврзаа на вкупно 8,9 милиони годишна продажба на електрични батерии до 2030 година, или скоро 50 отсто од глобалната продажба на електрични батерии.
Иако Тесла моментално е понапред од другите, со нешто повеќе од половина милион единици на електрични возила продадени во 2020 година, конкуренцијата од ОЕМ, а особено Фолксваген, сериозно се вжештува.
Според анализата на Вуд Мекензи, Фолксваген ќе ја надмине Тесла до средината на 2020 година и ќе биде водечки производител на електрични возила, продавајќи близу 3 милиони електрични возила годишно до 2030 година. Тесла ќе заостане за скоро 1,5 милиони возила. Нисан-Рено и Хјундаи, исто така, ќе ја надминат Тесла во годишна продажба до крајот на оваа деценија. Отсуството на Џенерал Моторс од Европа ќе биде значајно во следната деценија и ќе ја види компанијата на петтото место на водечката табла за глобални продажби.
Недостатокот на инфраструктура за полнење и високите цени се нашироко наведени како бариери за широко распространето усвојување електрични возила. Сепак, гледаме напредок на двата фронта. Предвидената цена на батериите што се користат во ЕВ продолжува да опаѓа. Очекуваме прагот од 100 долари/kWh да биде пробиен до 2024 година, една година порано од нашите претходни проекции.
Кумулативните станбени и јавни точки за полнење се предвидува да пораснат до 58 милиони и 6 милиони продажни места, соодветно, до 2030 година. Се очекува секторот да има кумулативна инвестициска вредност од 57 милијарди и 111 милијарди долари, соодветно, помеѓу 2020 и 2030 година.
Автор на текстот е Зоран Митрески, претприемач и предводник на компанијата ЕФИКС Електрикал, Македонија
(Консултација, Проектирање, Изведба и Одржување на Соларни Системи)