Кога и како ќе можеме повторно да летаме со авион?

Авиопревозниците губат многу пари во овој период, па поради тоа е во нивни интерес да ги вратат авионите во воздух.

932

Бидејќи се повеќе земји размислуваат за релаксирање на мерките поради ковид-19, авиокомпаниите испитуваат како би изгледало летањето, бидејќи мерките за ограничување на патувањата исто така ќе почнат да се релаксираат, објави „ВВС“.

Авиопревозниците губат многу пари во овој период, па поради тоа е во нивни интерес да ги вратат авионите во воздух. Самоувереноста на патниците ќе биде една од многуте пречки за надминување, меѓтуоа многумина се загрижени поради разумната оддалеченост од другите патници.






Неколку авиокомпании ја истражуваат идејата да ги задржат средните места празни, а со тоа да се избегне патниците да седат директно едни до други. Европскиот превозник „EasyJet“ беше најновата авиокомпанија која ја сподели оваа идеа, при што главниот извршен директор Јохан Лундгрен ја опиша како „нешто што клиентите би сакале да го видат“. Другите авиокомпании кои пласираа слични планови се Alaska Airlines  и европски нискобуџетски превозник „Wizz Air“.

Но, дали отстранувањето на средните седишта всушност ќе ни помогне да одржуваме соодветно социјално растојание и ако е така, колку долго авиокомпаниите би можеле да продолжат да го прават тоа? Дали е тоа реална опција надвор од многу краток рок?

– Сега ни треба, бидејќи тоа не би се спротивставило на упатствата на властите и со здравиот разум. Итната потреба од забавување на стапките на инфекција е предност пред сè, дури и ако решението не е совршено – објаснува Даниел Барон, управен директор на „LIFT Aero Design“ со седиште во Токио, кој им помага на авиокомпаниите да дизајнираат кабини и искуство со клиентите.

– Сепак, долгорочно, тоа не е економски одржливо. Откако ќе се смири тензијата со коронавирусот, сите ќе се вратиме повторно да очекуваме прифатлива глобална подвижност. За да се овозможат тарифите за тоа, особено ако е намален вкупниот капацитет, на авиокомпаниите ќе им требаат сите места – додава Барон.

Во теоријата со два метра, на четири патници им се потребни 26 места.

Авионите многу не се поставени за социјално растојание – во спротивно. Милиони долари се потрошени во последниве години, особено за да се вклопат што е можно повеќе луѓе на помал простор. На пример, кога големиот „Боинг 777“ започна да лета во 1990-тите, повеќето од нив имаа девет места во економска класа за долгите летови. Денес, скоро сите авиокомпании имаат авиони – без разлика дали се за долгилетови, како кај „Емирати“ или кратки релазии во Јапонија – имаат 10 места, што значи потесни седишта и потесни патеки.

– Откако ќе се смири пандемијата, сите ќе се вратиме повторно да очекуваме прифатлива глобална подвижност – вели Даниел Барон.

Одговорното социјално растојание во време на ковид-19 значи да останете најмалку 2 метри од другите луѓе. Но, тоа е невозможно за современ авион, каде седиштата се широки околу 45 сантиметри, така што оставањето на средното седиште ве раздалечува само 45 см од вашиот сопатник. Ќе треба да имате повеќе од четири места слободни за да се оддалечите 2 метри. Со други зборови, или седиштата од едниот до другиот прозор во ред со шест седишта и една патека.

Тоа е од една страна. Нанапред и наназад, седиштата во авионите се распоредени во редови оддалечени од 75-80 см. Значи, ако сакавме да ги задржиме луѓето барем 2 метри оддалечени, тоа би значело да се остават два целосни реда ослободени помеѓу секој патник. Што значи тоа е да седат четворица патници на секои 26 места, што значи во дека ќе се пополнат само 15 проценти од местата во еден авион. Тоа е она што авиокомпаниите го нарекуваат „фактор на оптоварување“.

И, иако повеќето американски авиокомпании имаат свој модел како да воведат поголема безбедност при можноста повторно да се лета, тие прават промени во процесот при качување во авионите и размислуваат за испразнето средно седиште.

– Кога ќе ги прашате луѓето што е најважно да ги натерате повторно да патуваат, тоа ќе биде доверба во нивната безбедност. Компанијата ги охрабрува патниците и вработените да носат опрема за безбедност – рече Ед Бастијан, извршен директор на „Делта ерлајнс“.

Регулаторите во Канада во понеделникот објавија дека ги обврзуваат сите нивни патници да носат немедицински маски или едноставно да ги покриваат устата и носот со нешто. Тоа важи за домашните летови.

Европската комисија во мај ќе го претстави пакетот на нови правила за летање откако ќе бидат укинати вонредните мерки. Европската комесарка за транспорт Адина Валеан соопшти дека мерките ќе вклучуваат социјално дистанцирање меѓу патниците на аеродромите и во самите авиони. Главната цел на овие мерки е да се загарантира безбедноста на здравјето на патниците од авиосообраќајот, којшто во изминатиов период се смета за главен пренесувач на корона вирусот во светски рамки.

Она што најмногу ги загрижува авиокомпаниите е евентуалната опција да се ограничи бројот на патници во авионите, така што средните седишта во авионот воопшто не би било дозволено да се продаваат. На овој начин, бројот на патници во авионот би можел да се намали и до третина, што всушност би значело изразито намалување на добивката на авиокомпаниите, јавуваат светските медиуми. Меѓународната асоцијација за воздушен сообраќај (ИАТА) веќе соопшти дека корона кризата би можела да предизвика загуби кај авиокомпаниите од околу 314 милијарди долари.

Еврокомесарката Валеан посочува дека меѓу мерките што ќе бидат разговарани во Брисел се задолжителната дезинфекција на авионите и аеродромите, но и опцијата за носење маски при патувањето во авион. Овие мерки би можеле да траат до пронаоѓањето на лек или вакцина против ковид-19.

Поврзани содржини