АМЕРИКАНСКИ ИНВЕСТИТОРИ ПРЕЗЕМААТ ПОЛОВИНА ОД СОПСТВЕНОСТА НА ТИКТОК ВО САД Сопственикот на мрежата потпиша обврзувачки договор
Овој договор стави крај на долгогодишните напори на Вашингтон да го принуди ByteDance да ги продаде своите американски операции поради загриженост за националната безбедност
Кинескиот сопственик на TikTok, ByteDance, потпиша обврзувачки договори со американски и глобални инвеститори за преземање на мнозински удел во неговиот американски бизнис, потврди извршниот директор на TikTok, Шоу Зи Чу.
Овој договор стави крај на долгогодишните напори на Вашингтон да го принуди ByteDance да ги продаде своите американски операции поради загриженост за националната безбедност.
Според меморандум испратен до вработените, половина од новото заедничко вложување е во сопственост на група инвеститори составена од Oracle, Silver Lake и инвестициската фирма MGX од Обединетите Арапски Емирати. ByteDance ќе задржи 19,9% удел, додека Oracle, Silver Lake и MGX од Абу Даби ќе имаат по 15%. Останатите 30,1% ќе им припаѓаат на подружниците на постојните инвеститори на ByteDance.
TikTok соопшти дека договорот ќе им овозможи на „над 170 милиони Американци да продолжат да откриваат свет на бесконечни можности како дел од витална глобална заедница“.
Како дел од договорот, технолошката компанија Oracle, ко-основана од поддржувачот на Доналд Трамп, Лари Елисон, ќе го лиценцира алгоритмот за препораки на TikTok, претходно потврди Белата куќа.
Овој договор следеше по серија одложувања и политички притисок. Во април 2024 година, за време на администрацијата на претседателот Џо Бајден, американскиот Конгрес донесе закон со кој се закануваше дека ќе ја забрани апликацијата доколку не се продаде.
Законот требаше да стапи на сила на 20 јануари 2025 година, но тогашниот претседател Доналд Трамп постојано го одложуваше додека неговата администрација работеше на постигнување договор за пренос на сопственост.
Уште во септември 2024 година, Трамп изјави дека разговарал по телефон со кинескиот претседател Си Џинпинг, кој наводно дал зелено светло за договорот. И покрај ова, иднината на платформата останува неизвесна со месеци, дополнително комплицирана од тензиите меѓу САД и Кина околу трговијата и други прашања.
Според TikTok, повеќе од 7 милиони мали бизниси во САД ја користат платформата за продажба на своите производи и услуги.